Sunday, August 14, 2011

Koleksi Lampau

Dulu-dulu aku suka baca Gila-Gila. Hampir setiap bulan beli majalah lawak ni. Kakak pulak beli majalah Ujang. So rasa best time tu, kami dapat exchange sesama sendiri untuk baca benda-benda berfaedah *sila jangan batuk* macam ni.




contoh cover majalah...


Sebab time tu rasa best dan cool jadi pelukis kartun atau komik, aku pun ada menyimpan cita-cita nak jadi pelukis komik lawak. Rasa best apa, boleh ekspresikan pandangan melalui kedua-dua lukisan dan perkataan.

Jadi, pada suatu hari, semasa aku masih 17 tahun ker 18 tahun aku dah lupa dah, aku pun ambik kertas dan cuba buat satu comic strip sendiri...

Alamatnya, keluarlah comic strip seperti kat bawah.





Please click to enlarge
Sekarang bila aku belek-belek fail aku dan ternampak balik comic strip ni, aku tersedar. Patut la cita-cita lampau aku nak jadi pelukis komik ni tak kesampaian.
Sebab lawak aku ni tak cukup general dan lebih bersifat 'inside jokes dengan family'...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin